.:Inryck i det militära

jaa en heeel vecka har redan gått, i måndags den 3 aug. var de inryck på Lv6 för min del.. som jag har väntat och längtat efter denna dag.. världens bästa mamma och pappa körde min ner dagen innan, vi sov på hotel, åt riktigt god middag och hade det mysigt.. hade svårt att sova natten till måndagen! men men måndagen kom och de var dags att bege sig till vakten för att anmäla sig.. nervös som aldrig förr.. men allt gick bra!

första dagen började med uthämtning av massa matriel.. och sen inventering, vi skulle lära oss bädda sängen, klä oss rätt, stå, gå, lära känna dem på logementet, få ut namnbrickor osv osv. den första dagen var riktigt lååång måste jag säga! mitt i allt kommer svt och ville intervjua mig, så jag ställde upp, men fyyytusan så de lät och såg ut.. hehe tycker de är skit pinsamt att titta på, så gör de aldrig igen, men de är ju roligt att man blivit tv kändis.. haha

resterande dagar har rullat på, riktigt långa dagar är det med uppstigning kl6 varje dag.. dagarna är fullspäckade och de är helatiden tider som ska passas..maten är god och grabbarna på luckan är uuur sköna! jag trivs riktigt bra, de har ju dock bara gått en vecka men tror dessa 11 månader kommer bli riktigt riktigt bra.. om de redan är bra kan de ju vara bli bättre.. :D vi har även hämtat ut våra vapen.. de är spännande, är helt förrvirad när det gäller det, men en vacker dag kommer jag kunna allt om min nya älskare..vi har även haft en del sjukvårds utb. de är interessant och dessutom något som är riktigt bra att kunna i det civila, så de är jag tacksam för!

Sen finns de ju alltid ett och annat pucko i plutonen.. hahah låter dummt att säga men alla går inte ihop så är det bara..
den ena ser ut som en jättebaby mendans den andra tror att den äger stället..
Alla på luckan pratar dessutom olika dialekter, vilket jag tycker är riktigt roligt! och en sak som är lite jobbigare än de andra är att de är ca. 25grader i solen om dagarna och vi har heeeeelatiden på oss heela uniformen vilkt gör att de blir oerhört varmt om dagarna, man svettas konstant, men man vänjer väl sig..

Grabbarna har inte sagt någe speciellt om att jag är tjej som gör lumpen, än vill säga, de kanske kommer, men tycker att de fungerar riktigt riktigt bra...hoppas att dem också tycker det, om inte annat får de väl säga något..de har ju för tuuusan mål i munnen eller?!

o i helgen fick vi permis.. fick men en resa hem på 7h var inte att leka med, tåget var försenat, så ska se om jag kanske kan få flyga hem :D ska iaf försöka övertala dem, då skulle de gå liiite fortare hem!

I helgen har jag iaf varit med min kärlek P. vi har varit på sjön, på en heeeelt egen badstrand, var jättemysigt.. kvällen spenderade jag med mina vänner..Gurra ska ju flytta till Linköping så hade lite avskedsfest för honom och BÄSTA Carran var ju där! och Amanda och Diana och massor med annar roligt folk, så kvällen var lyckad..fick höra massa komplimanger ikväll, så de tackar vi för :D alltid lika roligt att höra! 

imorgon blir det till att sy fast alla märken på uniformen och tvätta lite..och så klart vara så mycket som möjligt med P...
Tåget återgår till Halmstad kl16.15 tror jag.. så då är det tillbaka, en ny vecka som väntar.. men det ska bli roligt! klart de är ju jobbigt jag måste erkänna det, i fredags var jag riktigt trött! men sover ju i helgen så de blir bra de!
I veckan som kommer är de löptest som står på schemat, vapentjänst, sjukvårdsutb. osv.. de är iaf vad jag vet än så länge..får komma hem och har permis nästa helg också..de känns bra det med, men helgen efter det har jag för mig det är övning och tjänst som gäller!

nej ska Sooooooooooova nu och med en rejäl sovmorgon imonr! `GOD NATT /Soldaten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fan sååå jävla glad jag är för din skull min barndomsvän!!! så jäkla balt att du gör detta. vi måste verkligen träffas sen så får jag höra allt. speciellt hur det går med grabbarna å hur de går i ducshen. haha :P men ta hand om dig så hörs vi snuttegulle!! puss puss// din barndsomsvän therese

2009-08-10 @ 16:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0