.:heeeelg igen!

Ja ännu en vecka i det gröna är över de känns bra, veckorna går riktigt fort. veckan som var, har varit roligare än väntat.. vi var ute i fält i två dagar och de var riktigt lyxigt med golv i tältet, sov heeela natten, slapp sitta eldpost eftersom att jag körde lastbil.. dock kom mina skavsår på höfterna av stridsutrustningen tillbaka :( vilket är oerhört jobbigt och de kommer jag verkligen få lida av nu i veckan som kommer då de är fält heeeeela veckan lång som gäller.. de blir till att öva strid, inte sova så mycket OCH äta frystorkad mat HELA veckan, jag kommer spy på riktigt.. men ska iaf ta mig till ÖB imorn och köpa lite välbehövdliga grejer till fält veckan!
Förövrigt så har jag fått beröm för min skjutning :D de känns skit bra! jag sköt bäst, liggandes på 100m. Bästa träffa av tre plutoner = ca 30 pers. det de känns rikitgt bra måste jag säga! :D något som man är king på!!


Jag inne i vårat lyxiga tält, kolla golvet :D

Min lastbil (den med kapell)

jag och Boström leker kuragömma.. de var riktigt roligt vi kamoflerade oss riktigt bra, när de kom in folk på logementet såg de oss inte först efter några minuter :D

Nu är de ju helg igen och de är UNDERBART!
Dock rullar den på lika fort som veckorna gör, de är redan lördagkväll..
Men iaf igårkväll kom min älskade efterlängtade kusin MADELINE AKA KENNY hem.. efter 7 månader (alldeles för många) hem från kreta! Så vi hade tagit oss hem till henne för att överraska när hon steg innanför dörren.. riktigt roligt! en MYCKET trevlig kväll med god mat, mycket trevligt sällskap och vin.. mmm mumma gott var de!
Idag var de lunch med Therese, de var påtok påtiden.. var ju inte igår vi sågs direkt, så de var riktigt roligt och trevligt att träffa henne, satt och pratade i 2,5h och längre hade vi lätt kunnat sitta.. mycket trevligt!
Till middag hade pappa lagat kalasgod mat som vanligt och snart kommer mina flickor och kollar film med mig, en riktigt myyyskväll! sen blir de till att sooooova imorgon sen tillbaka till Halmstad och en vecka i helvete.. jaa de låter hemskt men de kommer bli jobbigt så är de, men försöker som alltid se positivt i det negativa så de ska någ gå vägen :D

/E. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0