.:soldatprov

Vet att klockan är mycket och ja borde sova men... känner att jag vill skriva massor massor massor, vet knappt var jag ska börja..
Men börjar med veckan som varit..
Måndag; de var överraksningaveckan som började, den började bra med utbildning i kallt väder, eftermiddagen tillbringade vi på hinderbanan, lärde oss alla hinder och de är inte lätta måste jag säga, men är sjukt nöjd över att jag klarar irlänskabordet! yeeeh mycket nöjd.. jobbigt var de och träningsverk som tuusan dagarna efter, man vet att man lever och de är en riktigt bra träning för tror jag hade ont i alla muskler man kan..
Tisdagen; fick åka ännu mera pansarterrängbil, wiii.. åkte till FMTS där de skulle släckas bränder, har gjorde två gånger förr, släcka på docks som brinner med filt och på gasolbädd..men de var kul..
Eftermiddagen var vi vid silosarna i hamnen och repilerade ner 35m, en riktigt upplevelse men jag vill ha HÖGRE höjder.. en riktigt adrenalinkick!
Ondagen+trosdag; ut till rigenäs, skjutningar hela dagen i 25m/sek och regn som piskade som nålar i ansiktet.
Var kvar hela kvällen fick middag och lite vila sen var de fält tävlan, mitt lag, Jag, Carlsson, Andersson, Davholt, Caap, Hulten och Boström fälskade på riktigt bra..
Det började med mörkeroerientering, skulle springa lite plika slingor och hämta olika saker som skulle behövas under natten och måste då tillägga att de fortfarande blåste som tuuusan. fick ju se i efterhand att vi var i stormens öga. Vi kämpade på, sen var de vila lite, sen marchfärdiga, på med packningen och dags att gå, gå, gå och gå lite till, tror vi gick ca. 1.2mil, de gick rätt så fort, natten gick fort ändå.. iallafall var framma kl06.10 ca.. vilade lite ute mot en sten och somnade.. hehe trodde aldrig att jag skulle somna så utomhus.. men men är man trött så är man. Sen körde löjtnant oss till stan och då var de snabbmarch upp till Lv6. tungt var de, bara uppförsbacke..men jag sprang på bra! var klara med de ca 07 något.. sen kl 09.00 var de dags för kompanimästerskap på kasserngården.. de gick bra och mitt lag tog hem segern IGEN!
Mitt Lag vann hela fälttävlan.. mm är MYCKET NÖJD med det! Min pluton ÄR bärt på kompaniet..
och så då var soldatprovet över jag KLARADE DET och de var sista veckan på GSU:n.. nästa vecka börjar ju befattningen de känns bra och blir nog kul!
(somnade igår så fortsätter skriva idag söndag)

Ja veckan som gått har varit riktigt bra.. är stolt över mig själv som klarade soldatprovet!
Helgen som gått har gått lika fort som vanligt, började med att fara till Frida, hon fyllde som år i onsdags så vi hade lite kalas för henne, eller jag sa grattis ;) sen åt vi middag, kollade idol och snackade skit... ALLTID lika trevligt! Lördagen sooov jag, sen var de date med Sandy på staden, hehe hon var lite bakis ;P hahaha roligt var de men synd om henne, vi fikade och pratade massa skit, alltid lika trevligt det med.. sen begav jag mig till sthlm tillsammans med heeela min familj, vi var på bio och på restauragn. en riktigt trevlig dag! <3 Tack..
Igårkväll var de film med Dajjan och Kenny.. en bra film, heheh trotts att jag somnade.. men de jag såg var nice.
Idag är de söndag de betyder... packa inför veckan, ta de lungt och kolla på Bonde Söker Fru reprisen :D mitt söndagsnöje...Ska bara ligga i sägen och kolla på de och gotta mig, sen ska mamma göra hembakt pizza och den är ALLDIT sjukt goood.. sen ska min bästa mamma också göra saffransbullar idag.. yaaaammi!
Senare ikväll bär det av till halmstad igen, en vecka med befattningsutbildning med är ledig på fredag och då ska jag träffa min BÄSTA Carran! <3 och sen nästa helg är de dans!!
 I veckan ska vi ut med plutonen också.. de ser jag fram emot!
/E.


Kommentarer
Postat av: Erika

Jaaaaaaaaaaaaaa du e grym=)

nu är du soldat på riktigt:P kramen vännen å kämpa på

2009-11-23 @ 19:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0