.:Valborg

Sitter på tåget hem mot sthlm nu, äntligen är veckan slut.. den har varit skoj men ändå seg på något vis.. jag har; sprungit en mil för första gången i mitt liv, de var mig en upplevelse om man så säger.. mitt mål var att slå Altebo, springa under en timme och springa hela tiden... och jag KLARADE det, skoja inte att jag är NÖJD. jag sprang på 58 min.. och jag kom före Altebo med 6 minuter. mycket nöjd! Lyssnade på musik under springturen och hade jag inte gjort det då hade det blivit tungt, för när jag tog ur hörlurarna så blev det genast jobbigare. Hade en officer som sprang jämte mig hela tiden, vi puschade varandra och utan honom hade jag nog fått sämre tid. en sak är iaf säker, jag kommer göra det igen, jag vill bli bäst på att springa :D heheh

Nog om löpningen, i veckan har jag och Petersson varit på dykarklubben och dykt, samt haft teori, nu är de ett teoripass kvar och två bassängdyk, detta kommer vi hinna med innan muck, men våra utedyk som ska göras innan man får certet hinner vi inte riktigt och får komma tillbaka efter muck, men de blir nice i sommar det! Roligt är det, synd att de tar lite tid eftersom att vi har övningar osv.

Vi har också denna veckan testat på att skjuta massa olika utländska vapen, M16A2, Ak 74 (kalashnikov), och Famas, det fanns andra vapen också som P90, Steyr-AUG osv men dem var det skjutförbud på.jag pangade med några andra vapen också men minns inte vad dem hette riktigt?!  det var riktigt roligt och pappa bidde allt lite avvis på mig :D

Ja vad har vi mer gjort? vi har packat och fått information om nästa vecka. det kommer nog bli en bra vecka skulle jag tro.. men veckorna efter det kommer bli hårda. då får jag inte komma hem på tre veckor :( men ska väl överleva det med, det är de sista innan REMI och MUCK.

Nu väntar iaf en megahelg.. de är valborg idag och jag beräknar med att vara hemma i Norrtälje vid 19-20 tiden om jag har tur :D och de hoppas vi på att jag har. jag ska då direkt bege mig till Samuelsson för grillning, mumma.. kan dock säga redan nu att jag inte är hungrig men lär ju bli det. Där befinner sig alla mina brudar och de är drag.. blir lite vin skrattanfall och annat skoj, kameran ska med så. Sen blir det nog trädgården eller teatern för att senare möta upp henrik och hans grabbar :D wiiii som jag längtar! Denna kväll har inte börjat än men jag VET att den kommer sluta kalas, ska sova lite nu så jag orkar med! Resten av helgen ska jag bara ha de gott, äta gott och mys! mmmm...

Nu ska jag sova!

/E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0