.:Day 07 – Your best friends

Vänskap och vänner är en av de viktigaste sakerna i mitt liv. Många saker kommer och går men vännerna BESTÅR. Och de är klart att dem kommer och går på sitt sätt också, de är olika perioder i livet som man umgås med vissa och sen kanske man växer ifrån varandra osv.

 

Carolina ”NinniLuris, Luran, Karkan, Carran, Callelina” kärt barn har många namn. Den lilla tösen har jag levt med hela mitt liv. Ja förstår att ni tänker ”hur har du stått ut” men de är lätt. Hon är precis som jag, vi är mycket lika men också olika, vi är som syskon.Jag är 13 dagar äldre än henne (lite mallig) och henne har jag alltid lekt med sen jag var liten bäbis. Hon är dessutom min kusin och bäste vän, men de är som vi brukar säga, jag har bästa vänner, och så hon, hon är som i ett ”eget fack” lite svårt att förklara men hon hajjar.På gymnasiet bytte jag klass för att gå tillsammans med henne, vi har alltid kul tillsammans och vi har humor som är lite knäpp. Ibland fattar folk inte varför vi skrattar. Kan bara kolla på henne och hon fattar direkt vad det är jag menar och vi börjar skratta. Jag känner henne mycket väl och hon mig. En riktigt underbar och fin människa!



Tina
”Tinis, påsatt” min finaste från bergshamra! I 6:an när vi började i samma klass var jag rädd för henne. Kommer aldrig glömma den dagen när jag kom till skolan och hon satt på mitt skåp och sa, hej din slampa, shit vad jag tog åt mig. Men idag när jag känner henne fattar jag att de var en skämt. Sakta med säkert började vi umgås och sen satt vi ihop. Vi lekte typ jämt. De var fester och massa annat kul som vi gjorde tillsammans. På gymnasiet gick vi inte samma linje men vi höll fortfarande ihop. En galen men underbar person som får mig att må kalas bra! Idag bor hon i utlandet och jag saknar henne massor. Alla våra ”bonde söker fru” kvällar i soffan med skvaller och mys. Men när vi ses igen, även om det gått flera månader sen sist känns det som igår när vi ses. Hon kommer alltid vara min bästa vän.

 

Madeleine ”Kenny, Majken, Lillikusin, Madde, Madelän” min lillkusin som jag också lekt med sedan hon föddes här är det hon som stått ut med mig. En galen kusin som lurar med mig på alla hennes äventyr. Jag är ju lättlurad så hon passar på. Vi har alltid lika rowligt tillsammans!

 

Sofia ”FiaLotta” som jag lärde känna för ca 8 år sen. Sofia är fin och oerhört omtänksam, om man är ledsen lyssnar hon och kommer alltid med kloka råd. Hon är stöttande och har pushat mig massor i olika situationer. Det känns mycket tryggt att ha henne i mitt liv, som en extra storasyster som man kan prata om allt med.

 

Från gymnasiet och andra ställen har jag även fått fina vänner som Diana, Ninna, Frida, Katrin, Sandy, Kikkis, Anna, Emelie, Caroline, Rebecca, Jonas, Frida, Anna, Iida, Nagu, Therese, Hanna, Clara, Basse, Tove, Micke, Calle, Camilla. Underbara människor som gör mig kalasglad att få har er i mitt liv är riktigt lyx. Ni är mycket fina och har en stor plats i mitt hjärta!

Under senare tid så har Josephine ”Jossan, Josse, Sajber_jossan_girl” kommit med och leker med mitt tjejgäng och mig. Vi gick i grundskolan tillsammans och jag har alltid vetat vem hon är, vi har haft gemensamma vänner men aldrig riktigt umgåtts. Idag är hon en av mina bästa vänner och vi har riktigt roligt tillsammans. Även hon en finfin människa!

 

Adam ”Carlsson, Kioskpuff, kioskmongo, Puff, naken” min bästa vän från det militära. Han är en mycket speciell person och vi har många roligt och tråkiga minnen tillsammans. Vi gjorde lumpen tillsammans vilket säger sig själv. Vi levde med varandra dygnet runt i ur och skur. Han lyssnade, stöttade och pushade mig genom dessa 11 månade med många skratt och gråt tillsammans. Vi är sjukt lika, och hänge jämt tillsammans därav ”Piff och Puff”, min ”lillebror”. Han och alla de andra från min pluton har en mycket speciell plats i mitt hjärta!





skulle kunna lägga upp huuur många bilder som helst här!
Jag älskar ER ALLA, ni betyder massor för mig!
nu blir det sängen.
/E.




Kommentarer
Postat av: Sofia

Så underbart, härligt, fantastiskt att jag har fått lära känna dig, bästaste Elin Häggkvist!! <3

2010-12-07 @ 17:03:42
Postat av: Jossan

Håller med föregående kommenterare, är så glad att jag har dig som en av mina bästa vänner... :) Ser framemot allt skoj tillsammans med dig och tjejerna nu i december, woho! :)

2010-12-07 @ 20:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0