.:smata hösi pälsmössi

Jaa nu är högvakten på Stockholms Slott över, de känns riktigt gött faktiskt, kan sammanfatta det som jag gjorde för majoren tidigare idag; Roligt, kallt, tråkigt, kul, en riktigt upplevelse och jag har garanterat hamnat i många olika människor fotoalbum. Skulle faktiskt kunna tänka mig att göra det igen, men då kanske någon annan post än 5:1. Är iaf super STOLT att jag klarade det och att jag genomfört det, för de är ju lite häftigt..De var inte mycket sömn dessa två veckor så har sovit som en klubbad säl i natt och nu en stund på tåget kommer sova gott hela lovet..

Så här kunde iaf en dag se ut:
09.20 dags att gå upp ur sängen för att klä på sig sin älskade M87, tycker inte alls om dessa kläder (alltså fin uniformen) äta frukost som då var lunch, så har inte ätit en riktigt frukost på två veckor, de var varm mat som serverades då..
11.00 Visitation av städning
12.00 utlåsning av vapen
12.15 Igeeeeeeeväääääär, ut på jevärsbron och massa trams sen ut på post
12.30 - 14.15 Post på lejonbacken.
15.00 middag
15.30 - 19.20 sooova, chilla, hade gött...
19.55 utlåsning av vapen
20.10 - 22.10 Post
22.30 - 03.15 Sooooova
03.50 utlåsning av vapen
04.10 - 06.10 Post
06.30 - 09.20 Sooova


Så har mina dagar uppe på slottet sätt ut, ungefär samma varjedag..
Alltid i Lejonbacken.. har varit en upplevelse, de roligaste var nog fyllot med Solna Korv flaggan och en kon på huvudet.. och han som ramlade mitt framför min post, då kunde jag inte hålla mig.
Och den gången, mitt på dagen, vi ska ner från Lejonbacken, tillbaka in, folk står och kollar på, de filmar och jag ramlar, drar värsting vurpan, tappar mitt vapen och börjar apflabba.. de var de enda gångerna som jag inte kunnat hålla mig... men de måste ju sätt så kul ut..
Men de är många bra minnen från Högvakten, har trivts riktigt bra med dem andra kompanierna!

Nu sitter jag på tåget hem, ska möta upp H. i sthlm, längtar!
Sen blir de hem och hade gött... är välförtjänt av ett loov.. och på onsdag väntar tester inför Officer utb.
har sökt en till speciallist utb. som stridsflygledare.. så vi får se hur de går med allt!
Annars ska jag ha ett kalasbra looov, de har jag bestämmt! Jag ska Sova, Shoppa, Träffa mina underbara vänner, vara hemma med familjen och sen träffa H. :D

Nu måste jag gå på toaletten.. /E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0