.:Snöflingor och halsduken....

Ja då har en heel vecka eller ja iaf nästan en hel vecka på Lv6 åter igen gått..
den har varit bra, mycket bra men också mycket ledsam och dålig!
Men nu sitter jag iaf på flygplatsen och väntar på att få flyga hem, hem till Norrtälje!
Ska visserligen tillbaka på lördag till regementet för att sen återigen på söndag morgon åka igen.. det är ju lite träligt men det ska nog gå bra det med.
Kommer sakna min pluton mycket, ska inte träffa dem på 3 veckor, det kommer gå fort men ändå inte, känns
som att det är en evighet tills jag träffar mina småpojkar igen! Men som vanligt rusar väl tiden förbi.
När jag kommer tillbaka är det redan v9 och de är övning som gäller.
Hade faktiskt lite separations ångest idag när jag åkte ifrån dem, och då handlar det om 3 veckor, TÄNK på muck...jag kommer avlida av tårar! Det är verkligen vänner för livet som man träffat jag och vet att några av er kommer få dras med mig hela livet efter muck.. hahahah


Sen måste jag beklaga mig och vara lite sur också, nu så här vintertid så har jag en sjal som jag har som halsduk som är militärgrön
och som jag sätt befäl också har.. jag har iaf den för att de blir varmare runt halsen och att de minskar risken att jag
åter och åter igen ska få halsfluss, det minskar iaf risken psykiskt. i alla fall, inget befäl under denna vecka har påpekat det, och det är ju kallt så de borde ju förstå, men så är det ett befäl som är sååååå ettrig, så fort hon ser mig så hoppar hon på mig om halsduken, ALLTID, och de är inte att jag inte får ha den utan att jag måste ha den på ett speciellt sätt, och om man har den på det sättet då värmer den inte ens, då kan jag lika gärna skita i den.. ooooh hon gör mig irriterad när hon alltid ska vara på mig om den, fan låt mig vara!


I igår när de snöade som tusan och vi hade högvakts träning så stod jag post och filosoferade lite, så kom jag och tänka på snöflingorna som landade på mig. Jag har aldrig riktigt tänk på att de faktiskt ser ut som stjärnor. De var jättefina och de är verkligen som på bild, hahah de låter skit muppigt men för mig tog det 22 år innan jag nu insätt hur en snöflinga verkligen ser ut. Jag blev helt facinerad, men de blev faktiskt Sofia med.


Nå ja, denna helg som kommer, eller iaf fredagen och lördag lite på dagen som är min permis tid skall ägnas åt att DANSA.. Wiiiiiiiiii
Ha de gött, med god mat vänner och massor med Myyyyyyyyys! Sen är de två intensiva veckor som väntar!

Nej ska ta och gå på flyget nu tror jag..

______________________________________________________________________________________________

Så fint det, flygresan hem gick riktigt fint, som som en stock.. de är som när man sätter sig på flyget hem då kan man slappna av på ett speciellt sätt som gör att man kan sova över allt när som helst, visst de kan jag iof alltid göra men de är en speciell skön känsla..

Nu sitter jag på bussen hem, den åker via Rimbo och den vägen är ju inte dirket att leka med! Skiit känner mig mycket åksjuk.. men de går la över! Här hemma är de snöö snöö över allt. visst jag tycker om snö de gör jag, tänk en dag i skidbacken i all denna snö, skulle vara underbart men inte hemma nu vill jag ha vår, NU!!

La in alla bilder från min kamera från det militära som tagits på den senaste tiden, ska lägga upp några sen så ni får se, blir dock inte nu då spyr jag kanske pga åksjuka! Som alltid idag också när vi skulle åka hem från Lv6 så skiner solen, alltid varje fredag eller vad de nu är för dag när man ska åka hem så är de soool eller iaf inte dåligt väder, de har nog regnat EN fredag av alla på 6 månader.

Ha en kalas torsdag och helg allesammans, det ska iaf jag ha :D /E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0