.:spännande tågresa

Sitter på tåget till Göteborg en lördags kväll... inte allt för roligt om man säger så. Har melodifestivalen live i bakgrunden men har ju inte det bästa intranätet så de laggar en del, men har det iaf och lyssnar på så man får höra lite hur bidragen låter detta år!
I alla fall så har ju denna tåg resan inte riktigt varit smärtfri om man så säger, resan började med att allt gick fint, tåget kom iväg i tid och vi rullade i ca en timme sen blev vi stilla stående i en och en halv timme, men de tog ett tag innan jag ens fattade att vi hade stannat och hade fel, när jag hörde besättningen prata ut så skulle lokföraren ut och kolla utanför tåget vad som var fel, då slocknade hela tåget, de bidde bäcksvart, de var som i en skräck film, då tänkte jag, shit nu har vi blivit kapade, men de hade vi inte som tur var, hahaha mongo tanke men iaf... satt kalas länge och bara väntade på att ett nytt tåg skulle komma och att vi skulle då evakuera, de kändes ju lite mindre träligt.. efter en lååång tid stilla tändes det igen och vi kunde rulla igen med det trasiga tåget, tur det..
Så nu sitter jag med melodifestivalen som hackar i bakgrunden, Carlsson på msn, facebook och en jobbig unge som pratar högt och säger pappa heeeela tiden.. tåget är då resan 2 timmar försenat och jag kommer vara framme på Lv6 SENT.. de är ju mycket mindre kul! Ska åka buss från göteborg dessutom!

Förutom detta tråkiga så har helgen varit gooo, kom hem i torsdags och bara hade massa mys och mådde riktigt gott! Fredagen spenderade jag tillsammans med bästa Frida på staden med lunch och fika samt en liten runda på staden lyckades hitta en par ööööver snygga solglasögon så här mitt i vintern, men dem kommer användas flitigt i sommar :D Köpte en fin fin tröja också för presentkortet jag fått av brorsan i födelsedags present.. så nöjd!
Frida och jag begav oss ut till Bhamra för god middag med min familj, sen hem och glo film hos Frida, var på hemmakväll och hyrde tre filmer, de var väl sådär, Wallander filmen var inte alls bra, den andra rätt rolig.. och den tredje filmen kollade jag på med Henrik, "Sommaren med Göran" den var roligt men ändå lite jobbig. Värd att se iaf tycker jag..
Idag lördag känns det som att det är söndag bara för att jag ska bege mig tillbaka till Halmstad igen och denna brutalt tråkiga och sega resa....Ola gick vidare i Melodifestivalen som jag förstår det, men tuusan så ful människan är i håret! Åksjuk känner jag mig med, lyckades få en baklängesplats, gillar det inte...

En annan sak som är överrolig.... några av mina älskade vänner som är i Thailand pratade med mig på msn igår och de har köpt två klockor till mig, en turkos och en lila eller hur de nu var.. jag DÖÖÖR dem är underbara, alltså de är klart jag ska betala för dem men iaf. Kanske inte kvaliets klockor men jag tror jag tycker om dem iaf! :D

Träffade även en viss människa i dag, en mycket speciell människa, finns ingen som sårat mig så mycket som han har... Efter att ha sårat mig på för tok många gånger är han ändå en bra människa, han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta så är det.. men iaf när vi träffades så säger han att han vill att de ska vara vi igen. Jag förstår verkligen inte hur den människan tänker ibland, han har ju en annan tjej, visst enligt honom är dem inte tillsammans men de ses.. jag vet inte vad jag ska tro men är glad för hans skull om han är lycklig. men idag berättade han också att han inte är lycklig. han har tänkt och vill träffa någon och bilda familj, och jag är den enda som han velat ha barn med, och de är inte konstigt att de bara är jag som han velat det med, jag menar vi var tillsammans i 5,5 år och idag är de väl ca ett halvår sen det tog slut och då hinner man kanske inte riktigt hitta den rätta och känna att man vill ha barn med den personen. När han sa så till mig idag fick jag känslan av att det är mitt fel allt, som att han la över skulden på mig på något sätt.. han menade på att när det tog slut mellan oss i sommras så skulle vi hitta tillbaka till varandra igen, det har vi inte gjort och jag kan ju inte påstå att han har kämpat för att få tillbaka mig direkt, det enda han gjort eller sagt är att han fortfarandre tycker om mig. Och om han nu ville att vi skulle hitta tillbaka till varandra varför tog det då slut?! Har inte alls fått någon känsla från honom att han ville som han vill. Men om de är så han vill, varför är han med en annan då? de är ett stort frågetecken för mig? stackars den tjejen.... de är ju inte omöjligt med tanke på att de hänt förr..Han frågade också om jag ville ha tillbaka honom och jag sa "nej det vill jag inte", det kändes skönt att få säga det så han vet att jag gått vidare, men de gjorde ändå ont. Att såra någon är de sista jag vill göra, men ibland blir det tyvärr så att man gör det utan att man vill. Jag har gått vidare och jag har kämpat stenhårt med att göra det, det har tagit tid det har det, och klart att jag tänker vissa stunder på den tiden vi haft tillsammans, det kommer alltid vara fina minnen men nu ser jag framåt!
Jag tror på ödet det gör jag och vad som hänt är ödet, de skulle nog ta slut mellan oss, ska de bli vi igen så blir det så men just nu har jag mycket mycket svårt att tro att de blir så...Vet inte riktigt mer vad jag ska säga eller så, det är många tankar som snurrar i mitt huvud, varför beter han sig som han gör, varför ljuger han för mig, varför undanhåller han vissa saker osv. han har absolut ingen rapporterings skyldighet till mig men jag känner ändå att om jag frågar en sak så svarar man väl ändå ärligt på frågan, men han gör det inte!? Allt för att skydda sig själv, så har det iof alltid varit.. Ni får tycka vad ni vill om vad jag tycker osv men det är så här jag tycker, de är jättetråkigt att han ljuger, men jag klarar inte av myttomaner för det är som att han tror på de själv.
Och att veta att han vill ha mig, och jag inte honom, det, det är ganska så tungt, jag vill ju att han ska vara lycklig och inte olycklig, hoppas verkligen att han kommer bli det!
Han tog även upp hur bra vi hade det, vi bråkade alltid och hade det riktigt kul ihop, ja det hade vi, men de finns alltid svackor det gör det, men man måste tänka framåt han kan inte gräva ner sig i hur bra vi hade det.
Man kan inte jämföra ett nytt förhållande med ett gammalt så är de ju. inget är det andra likt.
Nej nog om det känns som att jag skrivit av mig det som tynger mest, fortfarande är de massor med frågetecken det är det... men jag tänker inte sitta på hans avbytarbänk som han tror, och man saknar inte kon först den är borta och så är det ju!

Sitter och lyssnar på Keith Urban och har det gott.. ska la satsa på att blunda en sväng får vi se om jag får någon sömn, känns som att de kommer bli lite av det dessa kommande veckor.
Imorgonbitti uppstigning kl6 för att senare efter all ilastning och grejer bege sig till sthlm, Amf1 och Sthlm slott.. ska ju gå högvakten, vakta kungen och grejjer.. det ska bli en upplevelse jag menar de är en tradition att vakta slottet sen 1523 så de känns roligt att få vara med i en sådan tradition. Det kommer inte bli mycket sömn dirket men de blir nog roligt... :D Kallt blir det nog också, ska kolla väder rapporten, men ahr lånat till mig en riktigt varm militärjacka som jag mer än tackar för att jag får låna!
Hoppas ni alla andra har en kalasbra lördagkväll, den lär ju  vara 1000 gånger bättre än min iaf.
/E.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud vad stark du är Elin! Kram!

2010-02-14 @ 16:38:24
URL: http://joolson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0