.:252083

(Rensade fickorna på min uniform och hittade det här)

100302
Vet inte hur många gånger som jag satt på kaffebryggaren idag. Sitter i staben på Altebos plats medans hon är på någon slags genomgång i planC. Sjukt tråkigt, dricker kaffe med litervis chokladpulver och lite mjölk för att inte somna, gott?, nej det kan jag inte påstå att det är.
Hör hur killarna i plutonen utanför jobbar för fullt med att få upp kamoflaget på staben.
Vi kom hit igår kl16.00 och vi hann inte få upp hela staben på 8h, vi fick fortsätta idag. Men övning ger fördighet, usch KAFFE är verkligen inte gott men inbillar mig att jag blir piggar av det.
Sysselsätter mig lite med att skriva nu, få lyssna på när 3 befäl diskuterar historia och flygvaplet, interesant?!
Solen skiner som tusan utanför tältet, ser skymten av den när alla går ut och in ur tältet. Jag ska egentligen sitta i en container och göra andra saker men just nu verkar det inte som att någon vet vad jag ska göra. Känns som att det är mycket chill men ändå massor att hålla koll på.
Natten till idag car sjukt kall och folket, mina älskade plutonsvänner är inte så bra på att elda (men nu har jag lärt dem), men i natt blir det bättre, vi ska fixa tälten så dem håller värmen bättre och alla ska elda som tusan!!
Fick äntligen "riktig" mat till lunch idag, det var välbehövdligt, de där frystorkade maten går verkligen inte att svälja. Spelar ingen roll vilken måltid det är, alla smakar SKIT.
Bara massor att klaga på men hade det varit lite varmare så hade det varit mycket roligare, för det är kul men ändå sjukt tråkigt. En positiv sak = tisdag HEM. Eller på onsdag förmiddag, och tusan som jag längtar!

100303
Idag har jag inte gjort allt för mycket, lite tråkigt att se dem utanför tältet och så får jag sitta inne.
Det är roligare när Altebo är här, hon är ordinarie ass i mässen och jag hjälper henne och är också i PlanC, för om jag gör de jag brukar får jag röra på mig lite mer, häljpa Altebo och de andra i plutonen utanför. Nu sitter jag bara still och de SUGER.
Så många gånger som jag brygger kaffe åt staben har jag aldrig ens bryggt kaffe i hela mitt liv.
Skulle behöva gå på toaletten men de får vänta.. (under denna övning hade jag blåskatarr utan att veta det, inte undra på att jag ständigt var kissnödig).
Idag är det redan onsdag, imorgon torsdag och dags för omgruppering. Morgondagen kommer vara fullt upp så sen är veckan nästan slut, vi beräknas vara hemma/åka hem 16.30 på söndag, sen hem till Lv6 för vård i två dagar, sen får man åka hem. Just nu är det rätt tungt jag har massor att längta hem till. Men de är tur att jag har min pluton med vissa små guldkorn som jag aldrig skulle klara mig utan här. Så tillsammans klarar vi det, mycket av min drift är bara vilja just nu. och när jag räknar är de bara 9 övning / utbildningsveckor kvar i lumpen och de kommer jag att klara LÄTT! Känns så skönt att klara en sak som någon påpekat att jag aldrig skulle klara. Att jag gör det, jag har inte gått igenom det än men ser inga hinder till att jag inte skulle klara det. Efter MUCK ska jag göra en ska på min kropp som symboliserar att jag klarat detta, ett minne för livet. Mitt vapen har varit min älskare under lumpen, han har varit mig trogen och alltid varit med mig, jag har hatat och älskat honom (Ragnar heter han) han har varit med när jag sovit, kissat, bajsat, stridit, under långa marcher, jag har kramat honom för att hålla värmen och han var min livvakt under högvakten. Jag kommer aldrig att glömma honom. Hur många gånger jag har vårdat honom, gjort ihop och isär, skjutit med honom och hur BRA han varit.. (de låter mongo men de är så det är).. Han är en symbol för min värnplikt, han och hans nr, mitt vapennr: 252083.. det nr kommer jag ALDRIG att glömma!
Just nu är jag mycket trött, somnar snart, mina ögon är tunga. Imorgon = torsdag! <3


Ja så kan se se ut två dagar under en övning.. denna övningen var inte så rolig, de var kallt, de var vår första riktigt övning, allt tog sin lilla tid osv osv.. men vi fick massor med beröm de känns bra!
Nästa övning som är om en vecka på hemma plan i Halmstad kommer gå bättre, vi har bättre koll på alla grejer, är snabbare på att få upp staben och ja vi kan vår grej nu. Trotts att jag fortfarande inte vet vad jag ska göra utan är någon allt i alla väl på plats, men jag trivs med det, men de verkar vara andra som inte trivs med de.. hahaha

/E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0