.:42

Jaa nu är det helg igen, och jag får vara hemma, de känns riktigt gott måste jag säga. Det är BARA 42 dagar kvar tills MUCK, underbaaaaart men ändå så jobbigt. Nyss hemkommen från en Focus övning som vi hade på Gotland, roligt att komma iväg men ganska så träligt också, Carlsson fick stanna hemma pga skadat knä :( mindre kul då han är min bästis.. men men han ska med till Skåne på slut övningen och tur är väl det, annars dör jag!
Under den senate övningen nu så fick jag en ny befattning skulle man kunna säga, riktigt roligt att få ett nytt ansvar och vara lite fri från en annan viss person. De var massor med missförstånd och jag orkar fan inte mer, ska ta och prata med personen och göra klart att det här gör jag och de här gör du...de är kompicerat, kanske svårt för er att förstå, säger bara en sak, denna person är allergisk mot stress och de är ju MINDRE bra i en bataljonsstab. och att man börjar gråta så fort de blir stress eller man blir tillsagd, jaa de löser ju inte riktigt ens probelm.

Nog om det tråkiga, jag har fått massor mer beröm under övningen, att jag är skicklig på lastbil, när jag ställer ned och plockar upp min container :D att jag är rolig att arbeta med, alltid posivit, att jag är köttig och att man kan lita på mig, känns oerhört kul att höra dessa ord och speciellt när det är av ens plutonschef, steff, och från en major.. de är inte dåligt! När jag fick höra dem orden, mina preliminära betyg och att de vill ha mig som arbetande soldat efter muck, då blev jag kalas glad, de gjorde min dag och övningen till något mycket bra!
Så förutom att de blåste storm, snöade och regnade på Gotland så var övningen mycket givande.

Har ju inte heller skrivit om när jag var hos Anna "Silvia, Jozzan" Ström, vilken kalas helg, vi drack rosevin, shoppade, kollade på terräng sm, Anna red och jag fotograferade, vi hade det massa mys och kollade film, lekte poliser och följde efter en bil.. massor med skratt och prat blev det! Ska allt visa några bilder sen.

Nu är jag som sagt hemma igen för att vila upp mig inför slutövningen, de ska bli kul med skåne och övning, hoppas dock bara på att det löser sig med min befattning så att de inte bli några missförstånd osv...
Så denna helg har börjar meeegaBRA tillsammans med han med stort H. och jordgubbar.. en underbar natts sömn. TINIS is back in town så henne ska jag besöka ikväll för massor av prat och mys!
Imorgon blir det sooovmorgon och jaa det ska bli mys med mina babes, grillning och mer vin.. ikväll blir det också middag med mammsen och pappsen som jag inte sätt på tre veckor, som jag saknat dem, har nog aldrig saknat dem så mycket som under denna övning som var.. så de blir mys mys mys...

Dock fick jag ett oerhört tråkigt samtal igår när jag var på flygplatsen, min kära bror ligger på sjukhus, han var med om en bilolycka på tordagsmorgonen :( han har frakturer i ryggen och oerhörd smärta i magen.. och usch vilka bilder det var på bilen. INTE roligt att höra och se.. har hälsat på honom två gånger, de är oförändrat men jag hoppas och vet att det kommer bli bra, min bror är stark! och han har sin fina och omtänksamma flickvän med sig, så de kan inte bli annat än bra!

Nu blir det snart middag, sen besöka TINA, som jag längtar!!!!!
Men först kommer lite bilder...






















De var en liten bomb med bilder från Borås :D
ha en kalaskväll /E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0