.:sen uppdatering från måndagskväll..


blir galen, internet är muppgitg och fungerar inte!! (måndagkväll). men nu så.
uppdaterade inte sist när jag råkade trycka på någon slags knapp så allt försvann :(
iaf. i söndags åt jag ju surströming för första gången i mitt liv. en upplevelse må jag säga.
när först burkarna öppnades luktade det inte så mycket, hade ju hört att det skulle stinka.
men sen när alla började rensa sina surisar osv kom det mer lukt.
henrik rensade en åt mig och gav mig lite så jag la på min surströmningsklämma som bestod av
tunnbröd-potatis-rödlök-gräddfil och så surströmingen då, så rullade man ihop det och åt.
en helt okej upplevelse, de var ju inte super gott men inte heller äckligt. de var annorlunda
men helt okej om man säger så. kan äta det igen om de bjuds, men blir lite lite äcklad när jag
tänker på lukten som kom efter den. den  var inte allt för god. men nu har jag testat det också.
söndagen tillsammans med henrik var förövrigt helt perfekt- började gråta när vi sa hej då till
varandra, de kändes jättetungt och att vi inte skulle ses på hela veckan gjorde att allt blev jättejobbigt
tycker inte alls som att skiljas från honom och att säga hej då, usch.
känner verkligen en enorm kärlek till henrik, finns inte ord som kan beskriva hur galet kär och hur mycket
jag älskar honom, och för varje dag som går blir det bara mer och mer!
fick ju iaf träffa honom en stund idag han skulle träna vid universitetet precis innan jag skulle åka hem
så jag fick pussa på honom och prata lite, de gjorde min dag! och de bästa, jag får ju faktiskt träffa honom
imorgon igen, vi trodde inte vi skulle ha tid, men vi har löst det så imorn så träffas vi igen!!!! GILLAS!

idag måndag har jag suttit med Iida i skolan hela dagen och pluggat till tentan påm fredag, det är mycket
litteratur som ska läsas och ska in i mitt lilla huvud. så hade vi studiecirkel satt och pratade
och fick lite studeringstips. de är bra! men jag känner mig verkligen efterbliven, alla kan svara
på så konstiga frågor och tänker ett steg längre, men de gör inte jag. vet inte riktigt varför. det
är nog något som jag ska öva på så blir det nog bra! fick också höra att intagningspoängen på denna
kurs är ju relativt höga, lite högre än vad jag har så de kanske finns en orsak till varför dem är
smarta och jag "mupp" men man går ju i skolan för att lära sig. så jag hoppas på att jag kanske
kan och kommer lära mig massor under denna kurs, men de tror jag och de har jag ju redan gjort.
känner mig iaf riktigt duktig då jag redan klarat alla Gruppex. som de så fint heter.
de är 6st. och de är många i klassen som fått komplitera men inte jag, NÖJD. har klarat det iaf
och är glad så länge jag klara kursen, och man kan inte göra mer än sitt bästa och de gör jag ju så.

ja mer i helgen var det ja. i fredags var jag och frida och dansa till the gambelers på y.days. när vi kom dit var
det inte alls mycket bilar och när vi kom in, inte heller mycket folk på golvet, både jag och frida tänkte
tyst för oss själva, "jag kan lika gärna åka hem". men de var tur vi stanna, för tuusan så roligt de var
de var många roliga danser och man får upp ögonen för andra när det är nya som dansar, folk man aldrig sätt
förr men som brukar vara där ofta. både jag och frida dansade i stortsätt bara med nya. hel roligt. och jag och frida
dansa tillsammans också, vi har inte riktigt kunnat göra de förr.. vet inte varför men vi fick till det. jag styrde och frida förljde riktig bra. vi gnussa tillochmed. det, de är nice.helt nöjd över det. på lördagen var de jobb som gällde. efter jobbet for jag hem till frida, rotade i hennes kylskåp och for och handlade middag till oss, de bidde tacos gott.. jag överraskade henne med att dammsuga åt henne också, hon bidde så glad så, alltid
kul att överraska. sen mös vi i soffan och senare anslöt carran, kenny och dajjan - som är hemma från oslo. kul att träffas och snacka skit och bara vara, mysigt värre. efter det var de hem till henrik, somnade som en klubbad säl var så sjukt trött.
sen kom den underbara söndage med henrik och surströming.

idag är det måndag. en ny vecka med nya äventyr. mestadels blir det plugg och träning denna vecka, men mest
plugg på fredag väntar den fösta tentan i hela mitt liv. men de SKA gå vägen!
/E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0