.:blöta skor

klockan ringde klockan 06.20 idag. sovmorgon om man jämför med lördagsmorgon på helgerna :D
åkte med mor och far till bussen i norrtälje. och gick på vid statoil. och så klart sitter det redan folk på bussen och jag sätter mig bredvid en man som typ har halva sin jacka på mitt säte men jag sätter mig. ooops råkade rätta mig på den då. men han drog bort den typ allt han pallade och jag sa förlåt. men de var lungt sa han. de är inte första gången de händer. alltså han hade sin jacka på sig men ena sidan hängde lixom över på andra sätet. hahaha nu tänker ni. intresseklubben antecknar. men har man sin jacka på de sättet och jag kommer då får man skylla sig själv. mohahaha!
föreläsning i 2h i skolan. gick bra och jag gillar han Hanns som vi har. de var hans sista föreläsning sen skulle han sluta gå i pension. tråkigt men så är det.
efter föreläsningen gick jag till bibblan för att kolla om jag fått svar på min komplettering. hade jag det. NEJ! nejnejnej frustrerande som satan. han sa hon skulle ge mig svar på måndagen. jag mailade och frågade. jag får svar imorn. gaaah irriterande men nu vet jag iaf att de kommer imorn. och gör det inte de då......

hem till norrtälje, gick till banken och skulle ta ut pengar och ser på mitt kontoutdrag att jag igår betalade något 150kr och så stod de dans. men vart faaaen de var viste jag inte och blev tokig att jag inte kunde veta. vart de var överfört jag har ju inte ens använt kortet. nåja. lite smått irriterad mötte jag upp min underbaring. Callelina! vi gick mot pelikan och lurredax. tog och en varsin foccacia eller vad de nu heter. sen kom Sajber Jossan förbi också. TREVLIGT! bättre sällskap får man leta efter!

jag och Carris betsämde oss för att gå till banken och kolla upp mina bekymer på banken. men de löste ju inte ett skit jag ser mer på min internetbank. så jag for hem och carris gick till sin bil.

hahah när jag stod och väntade på bussen. åkte ju "skolbussen" hem och de var massa ungar och ungdomar där. så kul att se man känner igen massor och så stora de blivit och man ser exakt vilka som hör till vilka syskon.
fick mig några goa skratt.

hem och ut på internetbanken. och jaa fick mig ett ännu större skratt. det visar sig att jag har en automatisk överföring till en god vän. 150kr/månaden får han av mig. hahaha och detta har pågått sen 6 juli 2010 så i 9 månader har jag bidragit honom med det. tokigt de kan bli och de var inget han märkt och inte jag heller.
nu vet jag att han är världens snällaste så jag ringde upp honom och vi löser det. men gott 1350kr rikare. känns bra de var ju lite som ett sparande lixom. jaa jaa så glad blev jag.
sen hämtade jag posten och så hade jag fått en tidning också utan faktura. gott. men den kommer väl sen.
en löptur till jannes restaurang också. härligt att springa i skogen. och trotts att jag inte gått till jannes restaurang sen jag gick i länna skola så hittade jag dit. klockrent. så de blev ett konditions pass på 30 min i skogen och sen lite hopprep och styrka hemma! och de jag menar är att de fortfarande är blött i backen så mina skor dem var riktigt genom blöta..
gjorde middag. pasta med pesto, bacon, tomat och fetaost. yammie. gott som katten.
har precis hinkat i mig en kopp te och ska göra mi klar för att snart gå till bussen.
ska in till sthlm och min hunk. henka!

de är en sak som fortfarande bekymrar mig lite. nå ja, inget jag hänger upp mig på. men jag blir SÅ irriterad på vissa saker. stäng kakhålet och rätta munn efter matsäcken säger jag bara (nu blir jossan stolt över att jag använder mig av ett ordspråk hihihi)

dagen har varit riktigt bra och den kommer sluta ännu bättre tror jag!
imorgon blir de junibacken med brorstjej och dotter. det blir mys!
/E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0