.:9dagar i fält...

Jag nu sitter jag äntligen på tåget hem efter 2veckor i halmstad! De har varit den hårdaste veckan hitintills! Resa och riva tält ett antal gånger, lära oss strid, maskera oss, sjukvård, skarpskjutning, vård av all olik matriel, mörker utb, Eldställningar, sova i skärmskydd och ensam Bivack, har haft plutons tävlingar och grillat korv.. Ja vi har hunnit med massor, är många erfarenheter rikare, har sjuka Skavsår på höfterna och vi har gått med minst 30kgs packnig ca 2,3mil totalt.. Och måste berätta om den bästa överraskningen.. Eller inte, rättare sagt en besvikelse,vi stod uppställda för att få åka hem i tisdags, major kommer och ber oss alla i kompaniet att hoppa, vi gör de och då har vi hoppat över middagen, och nästa överraskning som major så fint uttaladedet, inga bussar kommer och hämtar oss, vi ska leva ett dygn själva i skogen göra ensam Bivack och fick inte prata med varandra men jag viskade lite med carlsson och ström lite:) Hehe ja sen fick vi inte så mycket till fruskost heller, en energi bar och sen var det bara till att traska hem 8km. men de gick det med.. man vänjer sig med att gå långa sträckor med alla packning!

Har skrivit om detta inlägg tre gånger nu, då de så fint försvann när jag uppdaterade från telefonen på tåget..
Men iaf, nu är de helg, kan inte bli bättre just nu känns det som... har MTV på, degar i soffan, gör inte ett skit.. men snart ska jag göra mig klar för att sedan ta min lilla räcerbil och åka ner på staden till mina flickor och käka lunch! det ser jag skarpt fram emot! :D ska bli kul att träffas och skvallras lite!
Ikväll blir de middag med familjen och sen träffa mitt hjärta! han jobbar hela helgen till 20 varje dag, så får ta vara på den tiden vi kan tillsammans! Igår var vi i sthlm och i täby, shoppade myste, käkade, kollade på nya Beck filmen, riktigt bra var de, spännande, så gå och se den!

Jaa för övrigt är de bara bra, veckan som kommer är det skyddsvakt utb. då får vi se om man får gå hörvakten på slottet, och de tycker jag skulle vara riktigt roligt! Imorn får jag som sagt flyga tillbaka till Halmstad vilket är kalasbra och de bästa av allt som jag fick veta i veckan, jag ska få förarbevis på TUNGLAST bil, jag är skit stolt och nöjd över det.. de kommer bli grymt! hoppas på att de bara blir att ta en uppkörining i det civila sen så har jag C körkort också! :D riktigt roligt..och helgen som kommer då är de BaskerCermoni.. de ser jag också skarpt fram emot, mamma mormor och morfar kommer ner och kollar och hälsar på mig.. vill att pappa och P. också ska komma men de jobbar och kan inte komma!

Jaa jaa så är det.. ska se till att kanske göra mig klar nu! ha en bra dag /E.


En liten tupplur på luckan!
 
Färdiga för strid! (försök hitta mig då :P)

Logement 35


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0