.:andra veckan i de gröna, check

Nu har det gått en vecka till.. helt otroligt, tiden bara rusar iväg de var som jag trodde att de skulle göra.. visst dagarna är som sagt sjukt långa men de rullar på ändå! vi börjar få in rutinerna nu :D
I veckan som varit har vi varit på skjutbanan, jag fick beröm för min skjutning vilket jag är oerhört stolt över.. känns som att det är något som man kan bli riktigt bra på! de var nämligen bara jag och Andersson som fick beröm :D
Den dagen var vi ute på skjutbanan heeeela dagen så vi fick allt laga vår egna mat i snuskburken, de gick bra har ju gjort de förr i Ulv, men vi fick käka grönpåse, sådant frystorkat de har jag aldrig käkat, men fyyyy fan de var tammetusan inte så gott men man lär ju vänja sig som med allt annat!
Vi har ävem varit ute och marsch tränat, och skoja inte så fort de går, befälen bestämde tempot, och jag har ganska så korta ben så fick i stortsätt halvsåringa fram, men hoppas verkligen inte att vi går såååå fort nu när vi ska ut i fält i veckan som kommer..

Ja vi har också haft prov i veckan, och man är ju alltid tvungen att ha alla rätt på FM prov, knäppt men så är det och alla i plutonen fick IG! hahah men men blir till att göra om.. Plutonchefen tyckte ju inte om det, men iaf...bara till att göra om och göra rätt.. Vi har även haft möte med NVK (nätverkför kvinliga värnpliktiga) var bra med det mötet tycker jag, så man fick snacka lite tjejsnack ett tag, inte för att det går någon nöd på mig när jag är med grabbarna 24/7 men iaf..
kan vara bra om man någon gång skulle bli ner tryckt eller diskriminerad eller dyl'?! men de hoppas jag verkligen inte att de händer.. Fick iaf höra i veckan att jag är mer manlig än vissa på luckan.. haha de är väl både negativt och positivt, att jag vågade ta för mig mer och pratade vitt och brett om allt, de var lite kul att höra!

I har också haft utbildning i CBRN stridsmedel, och befälet som hade den lektionen var ju inte den bästa, shit så opedagogisk den människan var, han läste innantill i pappret helatiden och de är ju massa med konsigt ord med så jag somnade nästa, och de var jag inte ensom om. tur att lektion 2 var mycket bättre.
En annan bra sak är att nästa år när vi muckat så har Lv6 förtur på att rekrutrera folk till utlandstjänst, så de vore riktigt roligt och häftigt att åka på en mission, men vi får se hur det blir.. målet är att få JA till utlandstjänst i betygen men de kanske jag inte får..

I veckan hade vi också bårtävling, sätta ihop och springa en bana med en på en bår, lag tävling var de.. och jämt när vi ska tävla sådär  blir ja taggad och nervös.. men mitt lag vann båda gångerna :D mycket N`ÖJD över det!
Vi har även haft träningslära, sprungit 5km de söööög, hatar att springa rätt upp och ner och då var de en kille som frågade varför jag gjorde lumpen om jag inte gillade att springa men jag satt dit honom, mitt svar som jag gav förväntade han inte och sa förlåt.. hahaha
Vi hade även coopertest i fredags 2km på tid, jag sprang på 11.37 är ju inte så bra tid, men jag var inte sist och jag är nöjd för att vara Elin och för att jag sprang heeeela tiden jag gick inget alls! och om ett år kommer jag lätt kunna springa på 9min. helt klart!

Nå om veckan som varit skulle kunna skriva massor om den!
Men veckan som kommer ska vi tillbringa i fält, över helgen och lääänge ingen vet hur länge och ingen vet när vi ska ut och när vi ska hem.. de blir som en överraskning, har en känsla av att det kommer bli en riktigt hååård vecka! men som tur är har jag ju varit i fält förr med ULv och de känns bra! iallafall om vi klarar veckan i fält får vi baskern den 5 september när de är besöksdag! :D de känns bra och de ser jag starkt fram emot!
Så nästa helg kommer jag inte hem men helgen efter de då är jag ledig, fredag lördag och söndag.. då ska jag till täby på Make Up Store smikning, jag ska eventuellt DANSA och jag ska träffa mina vänner och familjen :D

Ja helgen som nu snart är slut har jag tillbringat hemma i norrtälje. kom hem vid 23.30 i fredags och min kärlek hämtade mig på stationen.. vi for hem och pratade och myste, sen var de sooova!
På lördagen var vi ner på staden och träffade Sandy en snabbis sen träffade vi Joel och Sofia och käkade lite lunch med dem, trevligt :D
Sen for vi till båten och kollade till den och sen hem till bergshamra, och vet ni!!!! JAG HAR FÅTT en SKIIIIIIIIIIIIIT COOL radio till min bil av mina BÄSTA föräldrar!!!!
De är en cd som man kan koppla till mobilen, så när de ringer pratar man genom radion, och man kan koppla in idopden och spela musik via den, så nu vill jag bara åka bil!!!!!!
Men näst nästa helg när jag kommer hem då SKA jag åka min bil överallt! :D är mycket glad och NÖJD!

Nej nu måste jag äta lite sen mysa med P. och sen ta bussen till Sthlm för att sedan sätta mig på tåget till GBG och sen vidare till halmstad!! Uppdatering om två veckor.../E. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0