.:sjuuk

Just nu sitter jag med ett fotbad och har de riktigt gott om fötterna, John Mayers musik spelas i högtalarna, det är skönt för öronen. Mitt huvud och mina ögon mår inte så bra, har legat med feber i två dagar nu. Tror att det är min kärlek som har smittat mig lite, han har haft öroninflammation, feber och grejer, han är som tur är på bättringsvägen..

För övrigt måste jag ju skriva om min vistelse i skåne, den var riktigt grym måste jag säga, kalas kul att träffa de gamla rävarna igen!! Riktigt roligt att jag fick träffa min sergant igen, nu civilt och hon berättade lite roliga saker som hon kanske inte direkt har kunnat säga när vi låg inne.. jaa DUNDERKUL helt ekelt. Vad gjorde jag mer i skåne, joo vi bowlade, åt glass och korv med bröd, fick krabelurer också, påminde om fattiga riddare - gott var de iaf, shoppade i ett mysigt köpcenter, åkte finbil med Wille, var i k-town och drack lite cider och drinkar :D.. Vädret var kanske inte det bästa men vad gjorde väl det när man har kalasbra sällskap. Jag fick träffa Jennys tvillningar som är två månades gamla, sååå söta så. och den svarta finaste och mysigaste katten linus... mmm, skulle kunna ta med honom hem!
Helgen nere i Skåneland, var riktigt riktigt mysig och rolig.. hoppas att jag inom kort får träffa mina kära lumparvänner igen!
En lång biltur hem var det allt, det var massor med trafik och bilolyckor tittsomtett.. blev sen hem, inte nog med det. när jag kommer hem, hoppas in i min lilla bil och vrider om nyckel, startar den inte.. min bil var död, sprinder in till pappa, han hjälper mig och vipps så startar den igen, tur att man har världens bästa pappa!
Så säger han "bilen får inte stanna för dig nu för då får du inte igång den igen"... shiit min bil som ibland när den känner för det, bara stannar sådär för att den verkar tycka de är kul eller så.. iaf, fick helt enkelt se till att de inte stannade hela vägen till Järsö, och se på, de gick ju kalas bra.. kommer sent hem till Henrik.. de var till att slänga i sig lite tacos och byta kläder för här skulle det fiskas kräftor INNAN de blev mörkt, de hade redan börjat att skymma. Iväg i båten och mot kräftorna, de var mig en upplevelse de där, har aldrig fiskat kräftor förr (om man bortser från tjuvfiske för fleraflera år sedan med Sofia och grabbarna, hahah vi var bara rädda, som att vi på allvar trodde att vi skulle få något).. hahaha iaf, jag fick dra upp linan med alla burar, och de var många burar, och de blev allt en del kräftor. Måte säga att jag tycker att kräftor är lite obehagliga när de lever, men jag övervann min räddsla och senare under fisket vågade jag bära upp en bjässe kräfta.. Ett nytt äventyr tillsammans med min kärlek, riktigt roligt! :D

I tisdaga jobbade jag på badet, inte allt för mycket badgäster men en del. Helt okej, jag fick stå i kiosken, pratade en del med Torun, riktigt roligt med tanke på att vi simmade tillsammans för flera år sedan. pratade gammla minnen och jojjade jojo! :D Joo men visst!
Onsdag och torsdag har jag tillbringat i stillhet, försöker att bli frisk, och de går verkligen ivågor, ena stunden känner jag mig heeelt sänkt och i nästa stund känner jag mig frisk.
Jag har iaf kollat på massa kort idag, kort från lumpen och massa annat från i sommar.

Nu ska jag bada klart mina fötter, sen ska jag duscha lääänge!
/E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0