.:lusselelle lusselelle elvan äter före juuul :D

jaa idag har det varit lucia, och jag passade på att ta chansen, roslagens lucia kom till mammas jobb och jag gick dit för att kolla. såå fint, och riktigt bra på att sjunga. då tänker man tillbaka på tiden när jag var med i roslagens lucia 2005, de var grejer det. roligt.







appropå lucia ska jag berätta, i lördags satt vi och pratade om hur man kan höra fel när folk sjunger och man tror att de sjunger en sak i en text men de gör det inte osv. så berättade carl för mig att en kompis till honom trodde att de sjön "...så bruna, så bruna de äro alla tre, går inte till ögon och hattarna på sne" när dem egentligen sjunger "...korrinter till ögon och hattarna på sne"... jag började AS GARVA för så har jag ända tills i lördags trott att dem sjunger. har aldrig reflekterat och tänk på texten. mohahahahahahaaaa kul var det.

nej klockan ringer 5 imorn. ska jobba på badet. god natt!
/E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0