.:onda fötter...

Just nu sitter jag på Arlanda, tänkte fördriva tiden med att skriva om min otroligt händelserika vecka..
Måndagen började med att packa inför de två komande dagarna i fält, sen hade vi PEK på skjutbanan, fick skjuta med skyddsmasken på, de var roligt men lite svårt eftersom att jag inte testat det tidigare. Sen var de skidfys.. hahah alltid lika roligt att åka vita blixten..måste vara de sämsta skidorna!

Tisdag bar det iaf iväg mot Nyårsåsen.. vädret var helt okej men dagen började inte så bra då vi inte fick igång vår pack lastbil så vi fick stå och vänta ett bra dag innan vi kunde börja med förläggningen, senare på tisdagen var de skjutningar och de var nu GSU kontrollen började, hahah kan ju inte påstå att det gick allt för bra med allt, men men så är det för det mesta måste jag säga att de var slarvfel som i vissa stressade situationer glöms av lite. mindre bra men det ska åtgärdas, sen var de lite saker som jag inte fått utbildning på pga. att jag haft lstbils utbildning osv.
Onsdagen var den stora dagen, eller lite mer jobbiga dagen, för det första var de snööööö kaos hela dagen, snöflingorna piskade i nyllet, vi skulle gå runt en bana på ca 1 mil och göra olika stationer längst vägen. Det var 11 olika stationer med allt från HLR till strid, skrivtligt prov och göra upp eld.. jaa de var bara några sen slutade denna mindre roliga fast ändå roliga dag med en marsch hem till Lv6. Gick hem på ca 2h. helt okej men ganska så slut i fötterna, och min axel ska vi inte leka med.. den värker än! De var två ganska så jobbiga dygn också med tanke på att vi inte fick så mycket sömn, satt post i tre timmar under natten, vi var så få i plutonen som var med.

Tosdagen då var det högvaktsträningen som började, riktigt roligt måste jag säga att det är.. haha men jag ser ju alltid det positiva i det hela så vad är egentligen inte roligt?!
Har iaf fått min plats i högvakten jag har plats 5:1 sen vet jag inte riktigt exakt vad de betyder men de är nog
kallt som faaan på just den platsen, ska googla Högvakten sen och se om de ger något..
men de var iaf exercis heeela dagen och på förmiddagen nu idag. Det är roligt, men de är jobbigt också, man ska hålla vapnet på ett speciellt sätt i handen osv osv. vi är bara två stycken från mitt kompani också vilket innebär att vi ska vara med 23/97 kompaniet.. men de är kul det med, kommer visserligen saknar mina killar mycket men de ska nog gå vägen, kommern inte få träffa dem på 3 veckor.. ojojo hur ska de gå?! dem kommer ju aldrig klara sig utan mig eller?!hahaha

Torsdagskvällen slutade med pizza på staden. De flesta gick hem och soov, var helt slut i kroppen men två stycken stannade kvar och söööp.. och det kan man ju lungt säga att dem gjorde när man vaknar och en av grabbarna har kissat i en säng och på sisådär halva logement golvet, heeeelt sjut äckligt och man kan inte skylla på att man är full. de måste saknas något, grabben blåste 1,1 på morgonen och belv ut satt urtjänst.. jaa vet inte riktigt vad jag ska säga.. pinsamt eller?!
Men roligast och mest puckade är att när vi tvingar honom och säger åt honom att torka upp sitt PISS fattar han fört inte och minns inte att han har kissat på logementet.. sen torkar han upp det, men två av sina HANDDUKAR.. är han heeeelt bakom flötet elle?! det, det var ÄCKLIGT de måste jag säga... jaa han mådde ju inte bra idag om man säger så, och de kommer nog bli några dagsböter för de skulle jag tro. de var en annan kille som fick de staffet iaf!
Äntligen blev det fredag eftermiddag med lite fys på galgberget och sen heeeeeeem...

Hahahah helgen startade iaf bra, när jag kom mot bussarna som åker till flygplatsen kommer Inge, han busschaffisen som tycker om mig.. :D han ska köra till centralen, men stannar vevar ner rutan och frågar hur det är osv. Sen sätter jag mig på rätta bussen till flyget, då ringer det i bussen och den chaffisen svarar, de är Inge som säger.."du är väl snäll mot min lilla blonda vän nu :D" hahah han är fööööör gullig! En goo farbror..

Nu är det som sagt äntligen fredag igen jag gillar det skarpt men har sjuuukt ont i mina fötter, de är både slitna
sen all marsch men sen har jag ju fått utslag i hålfoten på båda föttera vilket kliar och gör ont och under ena tån är det en annan ond sak som sitter och på den andra tån är det nageltrång.. jaa ska nog klaga lite mer..eller inte.. hahah men denna helg blir de till att vara mest stilla om jag ska klara en heeel vecka till med exercis.
Skulle vilja jättemycket åka till sthlm med Carran och Dajjan men jag tror nog inte att det blir så, eftersom
att det innabär mycket gång i butikerna!
Helgen blir som sagt lung med myys i soffan med familjen gooood mat och massa sömn, ska bli gött att sova i sin egna säng har inte gjort de på tre veckor!! helgen ska också ängnas åt henrik, vänner och köpa en till present till Carra <3

Nu är det bara tre veckor kvar tills man få en veckas lov igen, efter det lovet då är det bara 8 veckor sen är de lov igen och efter det lovet då, då är de sjukt nära till muck.. de känns overkligt att de snart är muck, man ska inte ropa hej först man kommer över becken men iaf.. tiden går så sjuktfort när man har kul!

Nu blir det till att slumra en stund på bussen, sov som en stock på flyget hem från Halmstad..
och juste nästa vecka slutar vi på torsdagen :D wiiii!
ha en trevlig kväll <3 /E.


Kommentarer
Postat av: JohZZan

Haha <3 din busschaufför! :)

2010-02-07 @ 22:19:56
URL: http://annastroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0