.:sälen

Ja i torsdags for vi mot sälen/tandådalen. jag carolina kikkis frida och frida tog vårat pick och pack redo för en helg till fjälls. och vilken BRA, klockren och bäst helg de varit.

jag körde hela vägen upp till sälen. väl uppe checkade vi in och fick nykeln till vår stuga. och assså shiiiit vilken mysig och fiin fiin stuga. jag gillarn SKARPT! började laga middag och kvällen tillbringades i soffan med mys och lite spel. spelade galenpanna och jag var segraren :D wiii NÖJD!
fredagen var de skid dags, vädret var mindre bra. dålig sikt och mina skidor hade tuggummi under sig. APdåligt glid. men de var underbart kalas att åka lite skidor igen! åkte lite i Lindvallen och träffade på min chef som jag hade när jag jobbade där. gick fram och hälsa men trodde inte att hon skulle känna igen mig, men de gjorde hon. mycket trevligt! sen for vi mot högis och AFTERSKI till Arvingarna! shiit jag och carran har nog sätt dem minst 7 gånger nu! de är kuwl att se. hoppa och sjöng med. men shit dem som är värst på afterskin är de vuxna människorna som är där på jobbresor, har lika tröjor och öser, de finns ingen hejd på de hela. hahaha
sen hem, god mat, chill och mys.

lördagen började med FIIN FIINT väder. god frukost och mot backen. eftersom att mitt glid var SÄMST så hyrde jag ett par lagg eftersom att de är billigare att slipa och valla mina skidor här hemma så gör jag de sen nästa gång jag ska använda dem.
så fick ett par riktigt bra skidor med BRA glid. så dagen i backen denna lördag var riktigt grym
Carran var ju med och åkte på lördagen också så!
Jag frida sehl och carran åkte bort till hundfjället för att åka lite. och jaa kan ju inte göra annat än att skratta. började i transportliften, hon kom på den briljanta iden att vi ska åka tillsammans på en lift. haha jaa de skiter sig vi ramlar, jag börjar garva så jag inte kan ställa mig upp. blir typ överkörd av en annan som kommer i liften och när jag väl ställer mig upp får jag en lift i huvudet. tuuur jag hade hjälm på mig.
vi kommer iaf bort till hundfjället och bestämmer oss för att börja med att åka väggen. den har en lutning på 45%
taggar, tar kort innan vi ska ned. hahha frida åker först och vi säger. vi kommer efter men de kan ta lite tid. och de gjorde det. jag börjar åka ned. tar ut svängarna riktigt stort annars går de ut av bara helvete jue.
så kollar jag snett upp. och ser i ögonvrån att carra ramlar. hjälp tänker jag. kollar igen och ser hur hon åker med huvudet först på rygg ned för backen och de finns ingen hejd på de hela. de tar ALDRIG stopp. jag hinner tänka massa knäppa tankar att hon kommer dö. vart ska jag ringa för hjälp. VAD ska jag göra. ser bara ett stort snömoln som åker ned för istort sätt heeela backen. när hon väl stannat sträcker jag upp armen för att se om hon lever. hon gör tummen upp och de känns lite bättre. skyndar ned för att stanna och få tag på hennes stavar som hon tappat och de var ju inte allt för lätt i denna backen. den heter ju väggen och de förstår jag nu.
kommer ned till henne och hon har inte gjort illa sig någonstans. SKÖNT. tur i oturen vi skrattar åt de nu. men de var fan läskigt. när hon sitter och ska sätta på sig sin andra skida som hon tappat är de två till som ramla och glider ned för backen. en tjej ramlar från början av backen och får aldrig stopp på farten, hör hur hon skriker heeeeelvete. helt sjukt att folk inte skadar sig mer. de var verkligen TUR att carris hade hjälm. tur i oturen så att säga. vi kom ned för backen iaf. och tuuur var de!
vi fortsatte åka i hundfjället. i trollskogen och lite så. rooowligt. sen hem till stugan för tacoskväll och bastubad. HÄRLIGT VÄRRE! söndagen var de städning av stugan och sen rulla hem till norrtälje.



nu är jag hemma kollar lite big brother och skriver här.
helgen har varit GRYM. riktigt riktigt KALAS BRA!
massor med SKRATT, prat, vurpor, mat, godis, skidor, afterski, snö, sol jaa och massa annat.
de har varit en klockren helg med härliga bryydar!
nu väntar en ny vecka med massa plugg, träning och annat skoj.
min KÄRLEK har ju kommit hem från utlandet han också så imorgon får jag träffa honom, SOM jag längtar!
/E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0