.:Längdskidor

Jaa nu är de en av de sista dagarna på jobbet.. Sitter här och jobbar på har ganska så mycket att göra då mina kompanjon är hemma och vab barn.


Men kom och tänka på när jag gick i mellanstatiet på Länna skola.. Vi var ut i skogen med klassen minns inte riktigt vad vi gjort men iaf... vi skulle börja gå hemmåt och först gick vi tillsammans med läraren Anders men sen fick vi för oss att gå själva.. De var jag Sara Theresa och Jocke T har jag för mig.. Och grejen var att jag skulle gå direkt hem för vi skulle åka till Rhodos.. MEN vi gick vilse och kom fram vid hammarby gärdet! De är ganska så långt från skolan om man säger så jag och blev ledsen för jag skulle ju till Rhodos och Jocke fatta inte varför jag var ledsen för han trodde jag skulle till Rådhuset och fattade inte vad de var att böla för. Men i alla fall efter en lååång rundtur i skogen hittade vi tillslut ut, har absolut ingen anning om Hur länge vi var borta men de var länge tyckte vi.. När de andra kom tillbaka till skolan hade de inte ens märkt något att vi var bort alltså! Bra koll lärarna har då! Jag kom i alla fall tillslut till Rhodos!


Och appropå att gå vilse, vi var på simläger i Älvdalen en gång i tiden och då skulle vi ut och åka längdskidor och jag och Anna Engström skulle ju så klart ut i skogsspåret och åka men greje var den att vi tog de låååånga spåret utan att vi viste de, vi kom ju aldirg fram.. Men satan så kul de var, jaa vi låg vikta av garv på backen för de var så kul, de är ju livsfarligt att åka skidor iaf på längden när man klotar och de går fort går inte att svänga osv osv.. Så till slut kom Peter vår simtränare och mötte oss eller ja han letade efter oss, hade ju varit borta ett bra tag om man så säge.. Jag måste leta reda på de där korten, tror att de är Anna som har dem, måste undersökas!


Och denna berättelse påminner mig om min och Carrans längdskidetrip i sälen förra vintern, de var så jävla rolig den med och hur najs som helst.. Satan vad vi stekte på fjället hela alena var vi också.. Så ett tips har du tråkigt, åk skidor på längden.. Garanterat att du kommar skratta!!!!
/E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0