.:äntligen hemma

Ja så kan man säga efter att ha varit ute på övning i skogen i ett antal dagar..
Men nu är jag på hemmaplan de känns gött, de är tillochmed vår här hemma i norr... i Halmstad har de varit riktigt fint väder i veckorna som varit, de är massor med vårtecken som syns, fjärilar, humlor, tussilago och massa andra vår blommor, de är varmt, solen gassar och långkalsongerna är avkastade, de känns gött.. 16grader är lagom sen blir de nästan förvarmt med all utrusning på när man jobbar hårt.. Veckan har varit bra har kört massa lastbil, grupperat och omgrupperat, tagit krigsfångar, pangat, haft de gott i solen, sovit lite, skrattat, saknat, kramats jaa de har varit en bra övning tycker jag.. nu är vi absolut taggade för nästa övning. :D

Resterande delen av denna veckan ska jag ha de gott hemma i solen, träffa vänner och kärleken, dansa, ha sooooov morgon, skriva svenska provet till polisskolan, spela spel och vinna, åka till Uppsala och kolla på löptävling, jag ska näta vecka då jag också är ledig på massage och sen den fredagen dem 23 april beger jag mig ner till Anna Ström <3, de, det ska bli mys! och sen söndagen 25 åker jag tillbaka till Lv6 igen.

Igår fick jag iaf tillslut åka hem kl14 från Halmstad, hade med mig Puff på planet till Arlanda, han skulle åka vidare till sin syter i Luleå sen, men alltid trevligt med ett sådant speciellt sällskap, vi fikade tillsammans innan jag begav mig vidare till hemmaplan. Hoppas att han kom upp till Luleå hel, har inte hört något av honom så vet ju inte.. men de gick säkert kalas..
Jag träffade han med stort H. och hade de mys, fick en eller rättaresagt flera presenter, en ny klocka, ett par solglasögon, gowdis och tuggummi av honom.. GOTT.. skojja inte glad jag blev, finare människa får man leta efter! De kunde inte bli än bättre välkomst hem än så.. ;D mmmm ryser i hela kroppen när jag tänker på det.. mm mmm mmm!

Idag har jag gått en sväng i stan, gick in i en butik bara för att kolla, men expediten haffade mig, shiit har aldrig träffat en så bra försäljare, han fick mig verkligen att VILJA köpa byxorna fast att jag egentligen inte ville ha dem, han var riktigt trevlig.. när han frågade om jag skulle köpa dem sa jag att jag inte viste för att jag inte var gjord av pengar, då sa han att han kunde dra av 150kr på dem, jag hängde undan dem för att inte göra honom ledsen.. Jag kände min taskig när jag gick därifrån och viste att jag inte skulle komma tillbaka och köpa dem, men när jag får pengar så jag kan köpa dem, och då ska jag göra det av honom..
Jag som HATAR att köpa jeans, han fick mig att känna mig bekväm, de var inte alls jobbigt att köpa jenas längre.. Det var riktigt roligt.. hehe jag har idag också testan en av de nya glassarna av GB, Cornetto Pistage, helt okej den påminde om Anton Berg och den chokladen är ju underbart goood så! :D

Har fixat med alla fotografier som jag framkallat idag också, har satt in dem i fina fotoalbum och skrivit så fint till dem, ska framkalla mer nu...
Har varit ute på en promenad i de underbart vackra vår vädret, taigt lite kort och jaa bara filosoferat.. de känns som att sådana stunder behövs ibland!

Just nu känner jag inte för att göra något alls, har ingen lust.. men ändå känner jag mig stressad och att de är massor med saker som jag vill göra.. hehe trött är jag också, vaknade av mig själv kl6 imorse, kroppen är inställd på att vakna och gå upp då, men imorn ska jag sova till 9 iaf.. sen måste jag bege mig till Rosersberg för att skriva svenska prov. Tror att de var där jag skulle göra de, ska undersöka saken så de blir rätt :D
Sommardäck ska jag få på min gula fara imorn också!
Var in på systembolaget och lämnade papper för hur jag ska jobba i sommar, ska bli roligt att komma tillbaka och att få jobba och tjäna lite pengar.. men ändå vet jag inte, om jag får kontaktanställd soldat på Lv6, om jag får den tjänsten, vill jag ha den eller vill jag vet inte? jag vill verkligen men är inte så sugen på att fortsätta veckopendla så till Halmstad, de tar på krafterna! men iaf, får jag bekedet får jag ta ställning då, får jag åka på utlandstjänst?! jaa då är systembolages jobbet kanske inte så aktuellt, utan då kanske jag vill vara ledig, men när jag då får dem svaren om kontaktanställd soldat ja då har jag bara någon vecka kvar tills jag ska börja på systembolaget och då kan jag ju inte säga tt jag vill vara ledig över sommaren.. jaa de är lite kompicerat allt nu, men de ska nog lösa sig, eller de löser sig ju alltid, så är de ju!
Imorgon svenska prov som sagt.. ska TAGGA för det nu så ska jag allt göra mitt bästa och visa vad jag går för!

Här kommer lite bilder från dagen...




En riktigt SKÖÖÖN dag har de varit idag..
vet dock inte vad jag lyckats fippla med min kamera så alla bilder blir typ blåa..måste läsa instruktionsboken och åtgärda!

De plingade precis på dörren, en jättesöt liten tjej frågade om jag ville köpa en majblomma!
Shit hon var jättesöt, dock har min mamma massor redan så jag sa nej men de var nästan så jag ville köpa en för att hon var så söt, och nu fick jag dåligt samvete för att jag inte köpten en av henne...jaa jaa de är säkert någon annan som köper!
/E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0