.:vår känslor

jaa visst har det varit på tok för dålig uppdatering, men jag har varit ute i skogen på övning i 7 dagar sen var de vård hemma på Lv6 i 2 dagar också så har varit avskärmad från de "vanliga" livet ett tag om man så säger, men nu är jag på banan igen är hemma i Bhamra och har de gött.. Denna dag har varit kalas rent ut sagt, eller hela min permis började kalas, med god mat, tända ljus, vin och ett underbart sällskap!
Idag har jag träffas Frida, Luran, Sofia, Madde och sist men inte mins, KENNY..... fatta glad jag blev när jag fick höra att den lilla parveln är hemma, dock är hon ju inte piggelin, mindre kul att höra, hoppas att du piggar på dig foooort... men underbart att få krama om dig!

Nu till min övning som jag varit ute på, eller min övning kanske det inte var men jag var med på den iaf, de var brigads övning så de var ju en del som var med.. de var både tråkig, roligt, kallt, underbar vår sol, tält sovande med eldpost och patrullerande post, och vi fick till och med sova inomhus några nätter, vi fick skita på poslin och vi fick duscha.. underbart! och de bästa av allt, KÖRA LASTBIL... jag förstår inte hur jag kan tycka de är så roligt, men kul är det... trivs riktigt bra med det i lumpen, de jag trivs mindre bra med är min befattning, den är verkligen inte kul, jag är glad att de blivit lite tok med just min placering och hoppas på att jag kanske blir en sådan allt-i-allo som hjälper alla lite.. då kommer jag trivas bättre.. jag klara inte av att sitta på röven i ett tält dagarna i enda och inte få se solen! men men de löser sig alltid på något vis..
En annan sak som stör mig är en vis person i plutonen, man kan inte riktigt klicka med alla men så är de ju alltid, iaf för mig.. haha. Det är iaf en i plutonen som går mig riktigt hårt på nerverna, gött att vi inte dela logement och så de blir lite distans ibland, människa har en jobbig röst, klarar inte stress, överdriver och skall alltid krångla till allt, en annorlunda person. Skulle förklara denna varelse för min kusin idag och jämföra med någon anna jag känner, men jag kom inte på någon annan som är som denna person, vilket bevisar att jag absolut inte umgås med sådana personer!! Nog om det, övningen har iaf varit mycker lärorik om man så säger, vi har fått mycket beröm och lagt ribban högt, så nästa övning skall vi leverera ännu bättre, men de klara vi... vi är ju bäst ALFA PAPA!!

När vi kom tillbaka till Halmstad i söndags hade massor med snö smält bort och de var riktigt vår väder, oj oj oj så jag trivs i det vädret.. de är underbart att men äntligen får känna vår solen och att de faktiskt finns en chans till att de blir vår och sommar i år! Måndagen och Tisdagen var de vård som gällde... jag fick fara hem igår onsdag som sagt.. underbart, men jag saknar faktiskt min pluton redan! Vågar inte tänka på när vi muckar.. jag kommer gråta floder och sakna alla i plutonen enormt, men har sagt de att mig blir ni inte av med de lovar jag. kommer vara som en igel på er, iaf på dig SkAdam, du blir aldrig av med mig ;P hahah passa så jag inte viskar något till dig, då är de inte lika kul längre... hahahah

Ja dessa dagar hemma skall ägnas åt att träffa vänner, nära och kära...
Jag och Micke ska hålla buggkurs på lördag kväll också, lite nervös för det måste jag säga, men de ska nog gå vägen, jag har dock aldrig hållt en kurs förr men de har han.. så de blir nog en riktig upplevelse för mig med.
Kommer bli en grym helg, de vet jag.. tillbaka till Halmstad på söndag, då börjar allvaret igen, ut  i skogen för att panga i en vecka!


Jaaa under övningen, ska de vara så ska de :D


Oliver, Bosse, Floran & Hedis steker i solen..

Andersson, Bosse och Floran LÖKAR!


Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaken, ALLTID lika kul.. glöm inte att du är BÄST!

Nu blir de dejt med kudden, ska somna med John Mayer i öronen.. underbart!
Helt sjukt så jag trivs just nu.. känner mig riktigt glad hela tiden, inombords leeer jag, STORT!
God natt/E.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0