.:Day 03 - your parents

(detta ska skrivas imorn, men hinner inte med det då, så det bli nu)

Ja mina föräldrar är dem bästa på hela jorden. Man kan verkligen inte få bättre mamma och pappa än vad jag har. Dem finns alltid för mig och har alltid ställt upp för mig, stöttat mig i vått och torrt!

Mamma min, hon heter Monica. Precis som jag gör i mellan namn, tjusigt värre! Hon jobbar i N-town på kommunen där hon regerar. Hon är registrator (som jag inte riktigt fattat vad de är) och chefs sekreterare. Om min mamma inte är på jobbet klara dem andra sig inte utan henne.
Min mamma är en VIKTIGT person för alla!
Jag har nog alltid varit mammas flicka. Hon är bara så bäst. Kommer alltid med bra förslag och råd när det är något som är tokigt. Det är mamma som lärt mig massa bra saker, som att om man ska välja mellan två saker är det bra att skriva en bra och dålig lista för att se, vilket ska jag välja?
Jag är väldigt lik min mamma, både till utseende och till sättet (många säger ofta att vi är riktigt lika) vi skrattar lika och vi har samma humor, sådär skadeglad de är min mamma och jag med. Roligast är när vi kollar på tv och de kommer en reklam när någon gör illa sig, roligt tycker vi medan pappa skrattar åt oss och tycker vi är knäppa!Min mamma lagar mycket god mat och hon är grym på att sy och göra fint här hemma!
Med mamma kan jag skratta och gråta, hon förstår mig alltid. Det är inget som jag inte vågar säga till min mamma, vi kan prata om allt!

Min pappa han heter Staffan, han är norrlänning. Han jobbar också i N-town med ett jobb som jag också vill jobba med i framtiden.
Min pappa är ju min idol som jag nämnt tidigare. Han retas ofta och tycker alltid det är lika kul (ni som känner mig pappa vet vad jag menar) han visslar eller suger alltid inåt när han säger ja (ni vet så där som norrlänningar gör). Min kompis Ström hon sa att hon förstod varför min mamma tycker om min pappa han är ju norrlänning och uniformerad i yrket, de förstår jag också! Jag gillar norrländska dialekten. Och ibland önskar jag att vi bodde i norr.
Min pappa har ett temperament (tror att det är typiskt norrländskt) och ibland kan han bli fly förbannad och svära så man hoppar högt. Men efter fem sekunder är det över igen. Min pappa kan allt, säg något han inte kan göra, han kan bygga en båt, en bil, göra om i huset, bygga en altan, laga mat, jaa you name it!
När jag var liten och det skulle vara utvecklingssamtal i skola sa jag alltid åt min pappa att inte komma i träskor, jag skämdes så mycket för honom då, de låter så mycket när man har träskor! Han gick typ jämt i det. Idag är det mycket bättre på den fronten, de gillas. Jag skröt väldigt mycket om min pappa när jag var liten.

Jag kommer mycket bra överens med mina föräldrar och de är många som inte riktigt tror mig när jag säger att jag aldrig bråkar med dem. Klart man kanske kan bli lite irriterad ibland. Men den enda gången jag kan minnas är när mamma blev arg en gång och höjde rösten så sa jag ”mamma du behöver inte skrika jag hör vad du säger ändå” du började hon skratta!

Min föräldrar är dem BÄSTA och världens snällaste, jag älskar er!



/
E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0