.:Day 17 – Your favorite memory

jag har varit riktigt dålig på att skriva här. och speciellt på denna 30 dagaras saken. men men ska göra klart den iaf. idag är jag sjuk ligger som ett kolli i soffan så passar på att skriva.

mitt favorit minne. hmmm. måste tänka, de finns många. men de som jag kan komma på nu är nog studenten. vilken känsla att ha klarat skolan, 12 år i skolan och dagen efter är man fri. en skön känsla som firades riktigt ordentligt. det var 2007, de är 4 år sen helt galet så tiden går fort när man har kul. har hunnit med massor av roliga saker sen den dagen 2007.

ett annat minne, det som nog väger lite tyngre. är muck dagen den 23 juni 2010. efter elva månader i det gröna så muckade jag, med fin fina betyg. MER än nöjd. och efter 12 år i skolan och riktigt bra vänner som de är tungt att skiljas från är ändå värnplikten värre. bara elva månader men att leva med de människoran dygnet runt i stortsätt varje dag. de tar priset. de blir en heeelt annan gemenskap som man måste uppleva för att förstå. att skiljas från alla dessa personer som har en mycket speciell plats i mitt hjärta var tungt. riktigt tungt. hoppas verkligen att vi ses snart igen. och lumpen var ändå en dröm som jag klarade mig igenom. skolan var de ju kanske inte riktigt så att man drömde om att gå i. men jag klarade det. både skolan och värnplikten med mycket bra betyg, jag är stolt och nöjd!







/E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0